Taizé- Resan ner.

Vi åkte Fredag den 13 Juni halv nio på kvällen från Umeå Busstation. Halv sju på morgonen var vi framme i Stockholm och väntade på att bussen skulle avgå därifrån. Det var länge sedan jag kände mig så exalterad över en sådan liten sak. (Eller det beror ju på hur man ser det.)
Resan ner var inget speciellt egentligen, man sov, lyssnade på musik och åt. Försökte få ett intryck av hur de andra svenskarna i samma buss skulle vara. De pratade inte så mycket med oss. Men det var okej, vi hade nog trevligt ändå. 
Klockan var fyra när vi kom fram till Helsingborg och skulle på färjan över till Danmark. Det tog ytterligare någon timma efter det att ta sig till färjeläget i rödhamn. Vi åt middag på färjan till Tyskland. Och sedan rullade vi på tlls vi kom till någon nattöppen butik och vi fick tillfälle att borsta tänderna innan vi fortsatte mot Frankrike. 
Om jag skall vara ärlig så sov man inte så mycket på bussen, det var hårt och kallt. Tidigt på morgonen kom vi fram till Frankrike och stannade på något matställe och åt frukost. Vi fortsatte sedan raka vägen till Taizé. VI kom fram klockan två på Förmiddagen. Då var det lunch som gällde och sedan den eviga väntan på att få ett rum och matpass så att man skulle kunna få lämna sina saker och bli fri från åtminstonde den bördan. 
 
Fick dela rum med Sanna, Linda, Jeanette och två väldigt trevliga Stockholmare. 
 
Tyvärr så är det extremt tidigt på morgonen och jag orkar inte skriva mer. Så del två får ni någon annan dag. 
Kanske inte senare idag eller imorgon, har ju en festival att rocka sönder. 
Så, mörjligtvis på Söndag om jag inte är alltför slut. 
Ni får ha det så bra tills dess, bilder från resan kommer så fort jag har fått de av Jeanette. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0